8/8/2023

WEST PALM BEACH, Florida. (8. august 2023) – USPA Global Licensing Inc. (USPAGL) annoncerede i dag, at U.S. Polo Assn., det officielle brand for United States Polo Association (USPA), steg på License Global-magasinets prestigefyldte liste over de største globale licensgivere i 2023 og nåede for første gang top 25. Det ikoniske brand blev også rangeret som det andetstørste sportsbrand sammen med NFL og PGA Tour. Det multi-milliard-dollar sportsinspirerede brand rykkede tre pladser op fra 28. i 2022 til 25. og er en af de største sportslicensgivere og førende tøjlicensgivere i verden.

U.S. Polo Assn.’s stærke vurdering er opnået ved et enestående resultat i 2022, idet de har opnået et globalt detailsalg på 2,3 mia. dollars, udvidet fodaftrykket til at omfatte over 190 lande og afslutte året med mere end 1100 U.S. Polo Assn.-detailbutikker i hele verden. Brandets hurtige digitale strategi resulterede i hjemmesider for mere end 40 lande på 20 forskellige sprog og aktivering af mere end 7 mio. tilhængere af brandet på sociale medier verden over. U.S. Polo Assn.’s autentiske forbindelse til polosporten giver genlyd hos yngre forbrugere og sportsfans over hele verden.

“Jeg vil personligt takke alle vores globale medarbejdere og strategiske partnere rundt om i verden på vegne af U.S. Polo Assn. for deres hårde arbejde og dedikation til vores sportsinspirerede brand,” siger J. Michael Prince, præsident og administrerende direktør for USPAGL, virksomheden, der administrerer multi-milliard-dollar brandet U.S. Polo Assn. “At være i top 25 på License Globals prestigefyldte liste og blive rangeret blandt andre ikoniske sports- og modeledere er en ære og en anerkendelse af vores utrættelige indsats for at udføre vores globale strategi og aggressive vækstplaner.”

_License Global_s liste over de største globale licensgivere er en oversigt over licensgiganter afledt af en årlig undersøgelse, der “tager højde for detailsalg af licenserede varer på tværs af alle større forretningsområder fra underholdning til sport, mad og drikke, virksomhedsbrands, mode, kunst og design og meget mere”.

For at komme i betragtning til at blive optaget, skal et brand eller en virksomhed indsende tal for detailsalg baseret på globalt salg af licenserede varer. Desuden foretager _Licens Global_s redaktører deres egen uafhængige undersøgelse og verifikation ved at konsultere branchekilder, årsregnskaber og finansielle dokumenter. Verdens største brand forbliver The Walt Disney Company med 61,7 mia. USD i detailsalg, med det tredjestørste brand, Warner Bros. Discovery, med 15,8 mia. USD og Mattel, det ottendestørste brand med 8 mia. USD.

Om U.S. Polo Assn. og USPA Global Licensing Inc. (USPAGL)

U.S. Polo Assn. er det officielle brand for United States Polo Association (USPA), det ikke-kommercielle styrende organ for polosporten i USA og et af de ældste styrende organer inden for sport, da det blev grundlagt i 1890. Med et globalt fodaftryk på flere mia. dollars og global distribution gennem over 1.100 U.S. Polo Assn.-detailbutikker og tusindvis af stormagasiner, sportsudstyrskanaler, uafhængige detailhandlere og e-handel tilbyder U.S. Polo Assn. beklædning til mænd, kvinder og børn samt tilbehør og fodtøj i mere end 190 lande verden over. U.S. Polo Assn. blev udnævnt til en af de førende globale sportslicensgivere i 2023 ifølge License Global. Besøg uspoloassnglobal.com, og følg @uspoloassn

USPA Global Licensing Inc. (USPAGL) er USPA’s profitskabende datterselskab og administrerer det globale brand U.S. Polo Assn., der omsætter for flere mia. dollars, hvilket giver sporten en langsigtet indtægtskilde. Gennem sit datterselskab, Global Polo Entertainment (GPE), administrerer USPAGL også Global Polo TV, som leverer indhold om sport og livsstil. En historisk, flerårig, global aftale mellem USPAGL og ESPN viser nu mange af de bedste mesterskabskampe i polo i USA, så millioner af sportsfans og forbrugere kan nyde sporten på tværs af ESPN’s udsendelses- og streamingplatforme. Du kan finde mere sportsindhold på globalpolo.com.

Dette websted understøtter ikke længere Internet Explorer-browseren. Skift til Chrome, Safari eller Firefox for at få den bedste oplevelse.